Fruit Figuurtje naar European Trade Fair 2013

Geplaatst op 27 februari 2013, om 20:54 uur

ARNHEM – Fruit Figuurtje is het mbo-studentenbedrijf dat is geselecteerd om deel te nemen aan  de European Trade Fair 2013 op 12 t/m 15 maart in Riga, Letland. Het team van Fruit Figuurtje bestaande uit; Raymond Peters, Max van Schenkhof, Ton van Doorn, Rob Jans en Charlie van der Hulst, vijf studenten van MBO Business School van het ROC Rijn IJssel te Arnhem is er helemaal klaar voor.

De European Trade Fair is een Europese marktdag georganiseerd door JA-YE Europe waar alleen studentenbedrijven uit Europa aan deel mogen nemen die zijn voorgedragen door hun land. Het team van Fruit Figuurtje werd eerder dit jaar uitgeroepen tot beste studentenbedrijf op de Nederlandse marktdag in winkelcentrum Kronenburg.

De ambitie
Op de European Trade Fair zullen ruim 40 studentenbedrijven uit Europa aanwezig zijn. De ambitie van de studenten is om niet alleen een fantastische internationale ervaring op te doen, maar ook te proeven aan andere culturen. Ze zien het ook als een mooie kans om een extra boost te geven aan hun studentenbedrijf. Financial manager Ton van Doorn: “Voorop staat dat wij aan het einde van het schooljaar een kansrijke positie willen hebben om over te stappen naar een echt bedrijf. Voor ons is het project veel meer dan alleen een fantastische leerervaring.”

Het FruitFiguurtje
Momenteel zit het innovatieve Fruit Figuurtje in de laatste ontwikkelfase. Het is oploslimonade in poedervorm. De vorm, kleur en smaak zijn van de vrucht waar het naar smaakt. De eerste productvariant is de “Aardige Aardbei”. Het Fruit Figuurtje levert dankzij de verhouding een gezond en smaakvol glas limonade op. Het wordt gemaakt van puur natuurlijke stoffen. Een totaal nieuwe smaaksensatie en geen geknoei meer. Een hele stap vooruit ten opzichte van minder goed doseerbare aanmaaklimonade en per glas ook nog eens goedkoper. Ten opzichte van koolzuurhoudende dranken is de positionering qua prijs en positieve eigenschappen al helemaal zeer sterk.

Doelgroep
Het Fruit Figuurtje is in eerste instantie vooral gericht op kinderen. Ook voor volwassenen is het handig en gezond. “Wij willen ons vooral fris en fruitig profileren”, aldus marketingmanager Charlie van der Hulst. “Het publiek reageert ook ontzettend enthousiast. Voor het evenement in Riga willen wij ons ook presenteren met een levensgrote Aardige Aardbei en Blije Banaan. Mensen reageren ontzettend enthousiast als ze ons zien en over ons Fruit Figuurtje horen.”

De historie
Fruit Figuurtje is niet het eerste Rijn IJssel studentenbedrijf dat Nederland mag vertegenwoordigen op de European Trade Fair. In 2011 was Knetterzeep de gelukkige om zich tussen andere Europese studentenbedrijven te mogen profileren, in Bratislava, de hoofdstad van Slowakije. De studenten van Knetter mochten aan het einde van het evenement het podium op om uit handen van toenmalig minister president Iveta Radiĉová de titel “Beste Overall Company” in ontvangst te nemen. Knetter is na het traject zelfstandig doorgestart en hun Knetterzeep is tegenwoordig in diverse drogisterijen terug te vinden. Fruit Figuurtje heeft dezelfde ambitie.

De toekomst
Directeur Raymond Peters: “Het is onze droom om het traject niet alleen succesvol af te ronden, maar vervolgens ook door te starten als echt bedrijf. Deze wens hebben wij al vanaf de start van het project. Wij maken al maandenlang een gigantische ontwikkeling door en de verwachtingen zijn zeer positief. Het invoeren van de smaak ”Malle Mango” staat bijvoorbeeld ook al lang op ons verlanglijstje.

WP2Social Auto Publish Powered By : XYZScripts.com