Ondernemers kiezen voor hulp van online marketing bureaus
Geplaatst op 16 augustus 2024, om 12:20 uurDe vraag naar de expertise van een ervaren marketing bureau bij Eindhoven groeit onder regionale ondernemers. Het op effectieve wijze toepassen van online marketing is voor hen van steeds groter belang geworden, met een groeiend totaal aan bestedingen in webshops van Nederlandse consumenten. Online marketing helpt bedrijven in de regio niet alleen mensen uit de doelgroep buiten Gelderland of Noord-Brabant te bereiken, maar daarnaast ook de eigen klantenkring vast te houden. Consumenten doen hun aankopen meer en meer online, waarbij een bezoek aan een fysieke winkel steeds minder vaak voorkomt.
Niet alleen verandert de wijze waarop consumenten producten kopen. Ook de relatie tussen een consument en verkoper is veranderd. Waar consumenten voorheen standaard naar hun vaste fysieke winkel gingen voor kleding, boodschappen of bijvoorbeeld elektronica, gebeurt dat online in veel mindere mate. De consument zoekt naar de goedkoopste aanbieder. Dat kan een concurrent zijn.
Wees zichtbaar voor de doelgroep van je organisatie
Bedrijven hebben baat bij een goede online zichtbaarheid. Dit betekent concreet dat zij vindbaar moeten zijn in de zoekmachine, dat consumenten het gevoel hebben het bedrijf te kunnen benaderen via bijvoorbeeld sociale media, enzovoorts. Een professioneel marketing bureau in Arnhem bij Happy Horizon helpt organisaties de juiste balans te vinden tussen de verschillende vormen van marketing. Immers, het verbeteren van de vindbaarheid van een website in een zoekmachine vergt een hele andere aanpak dan toegankelijk zijn op sociale media.
Strijd om zichtbaarheid op het internet toegenomen
Makkelijk is het tegenwoordig niet om je zichtbaarheid te verbeteren. De concurrentie op het internet is de laatste jaren sterk toegenomen. Dat is mede het gevolg van de eenvoud waarmee ondernemers, ook zonder fysieke vestiging, een webshop kunnen maken. Denk bijvoorbeeld aan de toepassing van dropshipping. Het is een methode waarbij een ondernemer producten rechtstreeks vanuit een leverancier naar de klant laat versturen. De risico’s die een ondernemer loopt blijven hiermee beperkt.
Klantenkring vasthouden met nieuwsbrieven
Een manier om de bestaande (online) klantenkring vast te houden, is het periodiek versturen van nieuwsbrieven. Ook gamification is een methode die kan helpen om de aandacht van de doelgroep vast te houden. Laat een consument bijvoorbeeld dagelijks terugkeren voor een nieuwe kans op een prijs. De nieuwsbrief laat je bestaande klanten op de hoogte houden van de laatste kortingsacties, van nieuwe producten, van trends in de sector, enzovoorts. Het moedigt de consument aan om nog eens terug te keren naar je webshop.